Anadolu Isuzu, plastik yerine çay liflerinden elde edilen çevreci biyokompozit malzemeleri kullanmayı hedefliyor
Türkiye’nin ticari araç markası
Anadolu Isuzu, sürdürülebilirlik, Ar-Ge ve inovasyon alanındaki öncü
nitelikteki çalışmalarına bir yenisini daha ekledi. Anadolu Isuzu, Çayırova’daki
modern tesislerinde üretimini yaptığı araçlarda, doğaya zarar vermeyen biyokompozit
malzemelerin kullanımına ilişkin denemelerini başarıyla tamamladı. Bir start-up girişimi olan Komporize ile iş birliğine
giden Anadolu Isuzu, çay liflerinden elde edilen geri dönüştürülebilir biyokompozit
malzemeyi araçlarında kullanmak için çalışmalarını sürdürüyor.
Karadeniz bölgesinde her yıl çay hasat sezonu boyunca
çay işleme tesislerinde üretim süreçlerinde ortaya çıkan onbinlerce ton çay
lifi, ekonomiye herhangi bir katkısı olmadan atık olarak bertaraf ediliyor. Anadolu
Isuzu, atık çay liflerinden elde edilen bu malzeme ile geliştirilen parçayı,
öncelikle otobüs sektörünün en prestijli yarışma organizasyonu olan Sustainable
Bus Award (Sürdürülebilir Otobüs Ödülü) 2022’de ‘Yılın Otobüsü’ unvanını alan
Kendo otobüslerin hava kanalında denemeye başladı.
Anadolu
Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan konuyla ilgili açıklamasında şunları söyledi:
“Anadolu Isuzu
olarak sürdürülebilirlik bizim en temel önceliklerimizden biri. İnovasyonu ve
sürdürülebilirliği odağımıza alarak öncü nitelikte uygulamalara imza atıyoruz. Hem
üretimini yaptığımız araçların, hem de tüm üretim ve faaliyet süreçlerimizin
çevreye etkilerini en aza indirmek üzere yenilikçi çözümlere odaklanıyoruz. Genç
ve yetenekli bir girişimci ekibin kurduğu Komporize ile başlattığımız işbirliği
ile geliştirdiğimiz biyokompozit malzemelerin çevreci
ve sağlam bir alternatif olabileceğini gördük. Önümüzdeki dönemde bu çevreci
biyokompozit malzemelerin kullanılabileceği alanların çeşitliliğini artırmayı
ve bu alanda sektörümüze öncülük ederken çevreye katkı sağlamayı hedefliyoruz.”
Anadolu Isuzu, bir süre önce iklim
değişikliği ve küresel ısınmanın olumsuz etkilerine karşı çabaları destekleyen
uluslararası Bilim Temelli Hedefler Girişimi’ne (SBTi) ve ticari araç sektöründe
2040 yılına kadar yeni kamyon ve otobüs satışlarında yüzde 100 sıfır emisyon
hedefini destekleyen “Drive to Zero” inisiyatifine katılmıştı.