Anadolu Isuzu’nun Fransa pazarına toplam midibüs ve otobüs satış adedi 2021 sonu itibarı ile 1000’e ulaştı.
Türkiye’nin
ticari araç markası Anadolu Isuzu, yurtdışı pazarlardaki başarılarına
yenilerini eklemeye devam ediyor. 2021 yılı sonu itibarı ile sadece Fransa
pazarına toplam 1000 midibüs ve otobüsün teslimatını gerçekleştiren Anadolu
Isuzu, sembolik bir dönüm noktası olarak kabul ettiği bu başarısını Valence kentinde
düzenlenen özel bir etkinlikle kutladı. Etkinliğe Anadolu Isuzu’nun Fransa
distribütörü Fast Concept Car yöneticilerinin yanı sıra bu ülkedeki iş ortakları,
müşterileri ve Fransız otomotiv sektör basınının temsilcileri katıldı. Etkinlikte
bir konuşma yapan Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan, şunları söyledi:
“Türkiye’nin
ticari araç markası Anadolu Isuzu olarak 2021 yılı midibüs ve otobüs
ihracatında şirketimiz için tarihi rekorlara imza attığımız bir yıl oldu. Bu
yıl 18. kez midibüs ihracat şampiyonu olduk. Yurt dışında yeni pazarlara
açılırken mevcut pazarlardaki varlığımızı güçlendirmeye devam ediyoruz. Fransa
bizim için en öncelikli pazarlardan biri konumunda. 2015 yılından itibaren Fransa
distribütörümüz olan, her geçen yıl pazar payını artıran Fast Concept Car ile
daha büyük hedeflere ulaşma yolunda bir dönüm noktası olarak gördüğümüz bu
başarıdan büyük bir mutluluk duyuyoruz. Fransa pazarında Fast Concept Car ile bugüne
dek birçok ilke imza attık. İlk tam elektrikli otobüsümüz olan NovoCITI Volt’u geçen
yıl Fransa’ya ihraç ettik. NovoCITI Volt ailesini bu yıl yeni modellerle
büyüteceğiz. Yine Avrupa’da ‘Yılın Sürdürülebilir Otobüsü 2022’ ödülünün sahibi
olan Kendo CNG alternatif yakıtlı otobüsümüzün en fazla talep gördüğü pazarlar
arasında Fransa ilk sırada. Kendo, %100
Biogas uyumlu CNG motoru sayesinde daha çevreci özelliği ile temiz emisyon
sağlıyor. Yakıt tasarrufunda da önemli avantajlar sunan Kendo, sunduğu konfor
ve fonksiyonellik sayesinde hem servis taşımacılığı hem de turizm taşımacılığı
alanlarında ideal çözüm sunmaktadır.
Arıkan, sürdürülebilirliğin
Anadolu Isuzu için en temel önceliklerden biri olduğunu belirtti. Anadolu Isuzu’nun
kısa süre önce iklim değişikliğinin olumsuz etkilerine karşı uluslararası Bilim
Temelli Hedefler Girişimi’ne (SBTi) imza verdiğini, ayrıca ticari araç
sektörünün 2040 yılına kadar yeni kamyon ve otobüs satışlarında %100 sıfır
emisyonu hedefleyen “Drive to Zero” inisiyatifine katıldığını da hatırlatan Arıkan
sözlerini şöyle tamamladı:
“Anadolu Isuzu
olarak sahip olduğumuz geniş ürün yelpazemiz, teknoloji ve yeni enerjilere olan
yatırımlarımız, Ar-Ge yetkinliğimiz ve yeni teknolojileri hayata geçirmeye olan
hevesimiz, FCC gibi çevreye duyarlı, yeni enerjilerin geleceğine inanan,
inovasyonu benimseyen ve geleceği doğru okuyabilen bir partner ile
bütünleşince, gelecekte birlikte çok daha büyük kutlamalar yapacağımıza
inanıyorum. ‘Güven’ ve ‘Sürekli Gelişim’ üzerine inşa ettiğimiz bu uzun soluklu
işbirliği ile müşterilerimize sağladığımız faydanın artarak devam edeceğine
dair inancımız tam.”